annanordlund

2012-09-01
16:44:29

Planering till tvättstugerenovering.
 

Nu är det snart dags att dra igång renovering av tvättstugan. Det kommer att bli skönt när det är gjort. Vi har nu kommit fram till bästa lösningen då vår tvättstuga är otroligt liten. Anledningen till att det inte finns någon diskbänk på bilden är att den vi har idag är superbra. 120 cm bred och hon är väldigt djup. Lite upputsning bara så är den som ny.
Jag själv är bortskämd med att ha haft en väldigt stor tvättstuga hos mina föräldrar men det skulle betyda i vårt fall att byta plats på tvättstuga och vårt sovrum..
 
Främsta bekymret för oss är torkmöjligheter. Men i min (soon to be) walk-in-somethin' hänger vi idag kläder och den förutsättningen ska fortfarande finnas kvar när jag gör om den.  Mellan garderoberna och tvättmaskinen på bilden ska det upp torkställning på väggen som kan skjutas in när den ej används, främst till underkläder.
 
Vi ska inhandla en torkställning som är ihopvikbar att ha inne på t.ex kontoret när det tvättats mycket.
 
Jag ljuger inte om jag säger att jag kör max6 maskiner i månaden då jag är ändå hyffsat miljömedveten och mår dåligt om jag bara kör 3 plagg i en maskin.
Men jag måste ändå tänka att om tvättberget skulle öka så har vi varit smarta nog och renoverat tvättstugan till dess absoluta fördel.
 
Vi måste även tänka på att om vi skaffar barn så måste det finnas plats till att använda som skötbord då den möjligheten inte finns i vårat badrum.
 
Det blev mycket what if tänk i detta inlägg, men om vi inte gjorde det så skulle det inte bli så bra skulle jag tro :)
 
Taggar: liten tvättstuga, planera tvättstuga, praktisk tvättstuga;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: