annanordlund

2014-03-28
21:44:15

Han den dära trummisen!
Jag har alltid varit mest imponerad av trummisarna i banden. Det är helt fascinerande hur de lyckas få till det!
Jag har takten i huvudet, sen är det min brist på koordination som sätter stopp.
 
Någon sa en gång till mig att det är basisterna som är nyckeln till att det flyter i låtarna, den som håller ihop alla. Det kanske stämmer men det är inte lika häftigt som trummandet. Här tänkte jag lista några låtar där trummandet utmärker sig lite extra. Kommentera gärna dina favoriter så jag kan bygga ut min egen bank! :)
 
 
 
Det här är en sån där låt då jag kommer ihåg exakt vart jag var när jag hörde den och lade märke till trummisens jobb. Den ger mig fortfarande rysningar!
 
 
 
Det låter förjävla enkelt men försök få ihop denna låten utan trummis! Just try.
 
 
 
Sen så måste vi såklart in med ett trumintro också. Detta är ju mitt absoluta favoritband och därför får de äran. Sen så har garanterat Kizz och lite andra förbannat fräna trummisar, dock så lyssnar jag inte riktigt på dem så jag vet inte. Den infon sitter ni på, enlighten me!
 
 
Taggar: a day to remember - have faith in me, fear factory - archetype, my chemical romance - skylines and turnstiles, trumintron, trummisar, trumsolo;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: