annanordlund

2012-08-14
00:22:58

Rise Against / A Day To Remember
Det är väl en jäkla tur att jag ligger ett halvår efter i uppdatering i musikvärlden.
Annars hade jag lagt massvis med pengar för att åka till USA och gå på konsert.
 
Rise Against och...... (bara jag som ser charmen i detta skulle jag tro?) A DAY TO REMEMBER!
Fan. Det hade varit en once in a lifetime event. Men jag SKA se dessa innan jag dör!
 
Jag sitter och kollar på kassa mobilvideos från konserten men får likförbannat fjärilar i magen.
Vad exakt hade jag känt om jag var där?
Jag ska bespara er detta och istället lägga upp en tidslinje av låtar från respektive band så att ni får veta exakt vad vi missat! Eller var det nån lycklig som såg det? ;)
 
Rise against: Har blivit rätt stora "ute i vanliga Världen" och spelas på bla BanditRock. Jag har lyssnat på dem sedan 2003. När jag kollar top hits på spotify så ligger Hero Of War 1:a (visste ni att den var från 2008?). Det kan jag förstå men de har gjort så jäkla många mer som tillexempel denna:
 
Rise Against - Endgame 2011
 
 
Rise Against - Appeal To Reason 2008
 
Här kunde jag inte välja..
 
 
Rise Against - The Sufferer and The Witness 2006
 
 
Rise Against - Siren Song Of The Counter - Culture 2004
 
 
Rise Against - Revolution Per Minute 2003)
 
 
Rise Against - The Unraveling 2001
 
 
 
A Day To Remember: Är fortfarande rätt så okända i Sverige? Åtminstone bland de jag umgås med. Kommer mycket väl ihåg när jag hörde dem för första gången. I Malmö (inte live) kanske år 2007.. Stuck since then!
 
A Day To Remeber - What Separates Me From You 2010
 
 
A Day To Remember - Homesick 2009
 
 Detta är min låt som beskriver oss.. vi är fortfarande mycket ifrån varandra.
 
A Day To Remember - For Those Who Have Heart 2007

 
A Day To Remember - And Their Name Was Treason 2005
Första låten jag någonsin hörde. Ha tålamod och lyssna till refrängen åtminstone! ;)

 
Långt som fan. Men bra som tusan!
Taggar: A day to remember, A day to remember what separates me from you 2010, Rise Against, Rise Against - Behind Closed Doors, Rise Against - From heads unworthy, Rise Against - Hairline Fracture, Rise Against - Help i son the way, Rise Against - Revolution per minute 2003, Rise Against - Swing life away, Rise against - like the angel, Rise against - siren song of the counter-culture 2004, Rise against - the sufferer and the witness 2006, Rise against endgame 2011, a day to remember - all i want, a day to remember - and their name was trason 2005, a day to remember - for those who have hearts 2007, a day to remember - heartless, a day to remember - homesick 2009, a day to remember - if it means a lot to you, a day to remember - monument, rise against appeal to reason 2008;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: