annanordlund

2010-03-23
11:05:06

Tandläkarskräck i sin finaste form.
Jag tycker att det är sanslöst att man betalar pengar för att bli misshandlad. Yes, jag har varit hos tandläkaren igen.
Jag känner mig förbannat duktig då jag är livrädd inför varje besök.

Idag visste jag sen förra gången att jag skulle dra ut en visdomstand så att tanden bredvid ska kunna lagas senare. Då ställer jag mig in på det och laddar på resan dit. Bara för att överleva och vara någorlunda medgörlig för stackars tandläkaren.
Hon hade dock ändrat sig och ville fortsätta laga tanden jag började på förra gången. Början till rotfyllning vill säga. Jag vägrade och vi drog ut visdomstanden istället. Jag måste få ställa in mig mentalt annars funkar det inte alls.

Idag var det dock inte alls många tårar som rann nerför kinden i ren panik, så jag har varit duktig! 780:- gick kalaset på..

Nu är det bara en rotfyllning (ca 2-3 besök) och en lagning kvar. SEN ÄR JAG FÄRDIG! Jag kommer aldrig att skjuta upp tandläkarbesök i flera år igen. Aldrig!



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: