annanordlund

2010-06-14
18:13:47

Måndag.
Första jobbdagen med lillebror som arbetsgivare 3:e sommaren i rad.

När vi sitter och planerar vilken dag i veckan vi ska handla, städa och även vilken dag han ansvarar för maten suckar han och säger:

Jag måste ha tid till mitt liv också ju!

Detta kanske inte ni tycker är ett dugg roligt, men för de som känner min lillebror och vet hur han är detta klockrent.

Det är synd att min lillebrors kommentarer och tankar inte finns sparade någonstans, så i sommar kommer jag iaf att skriva in dem här så att de inte glöms bort.

Lika bra att få in ett par gamla som jag fortfarande kommer ihåg;

Lillebror råkar ha sönder duschstången en dag när han ska duscha. Den gav helt enkelt upp denna morgonen. Mamma säger till lillebror att de inte ska berätta något för pappa. Lillebror som absolut inte kan ljuga och kan inte hålla saker hemliga konstaterar för pappa när han kommer hem: Idag var jag stark!

Lillebror avskyr bebisar eftersom att han inte vet när de kommer att börja skrika samt att ljudet är obehagligt. Han är livrädd för den dagen då jag kommer skaffa barn och mamma sa en gång när det kom på tal att hon inte skulle ha tid att vara mormor, lillebror skyndar sig då att tillägga: Det har inte jag heller!!
Samt en dag när han var arg på mig så stormade han upp för trappan och gormade Jag tänker inte ta hand om dina jävla barn iaf jag e.

När jag, hjärtat och lillebror var och bowlade i början av mitt och hjärtats förhållande säger lillebror:
Anna, du behöver inga barn.
-Nähä? Varför då?
Du har ju den där säger han och pekar på hjärtat
.

Lillebror ramlar ner i en djup källare på midsommarafton. När mamma går runt och letar så hör hon:
Hallåå, vart är jag?
Vilken annat barn skulle ha slagit sig illa eller varit livrädda, men inte han inte!

Nu ska jag nog uppdatera mig lite och se på Arn, inte gjort det ännu. Har jag missat nåt?


Sen finns det självklart otaliga saker lillebror har sagt men allt finns inte i minnet just nu.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: