annanordlund

2010-06-16
15:19:23

It's some old habbits.

Att falla tillbaka till gamla mönster är inte alltid en dålig sak tycker jag. Idag köpte jag en lång stav så att jag kunde trycka igenom min piercing igen. Jag gillar den som fan och har saknat den när den är uttagen.

Anledningen att jag har haft den uttagen är på grund av jobbet, det finns inga krav på det men det har känts bäst i kontakt med föräldrar, chefer osv.

Men samtidigt är piercing något som är lika vanligt idag som tatueringar och tatueringar har blivit mer och mer "godkänt" i dagens samhälle, piercingen är inte där riktigt ännu.

Men nu är jag trygg i min yrkesroll och chefer och föräldrar vet vad jag går för efter två år. Den uppfattningen kan omöjligt ändras på grund av en ynka plupp i underläppen. Samtidigt underlättar det i jobbet med ungdomar att man är på deras nivå, att de kan relatera till mig.

'

Det kommer att finnas situationer då jag inte vågar lite på människors omdöme/fördomar och därför kommer att ta ut den till min fördel.

Det är förbannat tråkigt, men så ser det ut just nu.

Det är jag, ingenting i mitt utseende ändrar hur jag är som person. Jag vill kunna ha mina full-sleeves en dag och känna mig helt trygg i det oavsett vilket yrke jag har.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: