annanordlund

2010-01-20
13:50:02

Bokmal.
Jag gillar verkligen presentkort, de är helt kanon att få i till exempel julklapp.
Men ibland kan det vara frukstansvärt frustrerande också!

Jag fick presentkort av älsklingen på Akademi Bokhandeln. Min första tanke var att nu skulle det shoppas böcker!
Men när jag gick in där förra veckan kom jag hem tomhänt. Jag hade irrat omkring därinne och försökt klura ut vad jag ville köpa. För dom har ju inte bara böcker. Nej. Där kom problemet.

Jag kunde ju välja mellan böcker, pussel, spel, filmer och serieboxar.
Idag gjorde jag ett nytt försök och insåg att det fanns inget pussel jag ville lägga, ingen film jag ville ha egentligen och inget spel jag ville spela.
Gick då till pockettoppen och hittade ingenting. Gav mig inte utan fortsatte titta.

Det slutade med 4 böcker i handen. Johan Ajvide Lindqvist Hanteringen av odöda och Pappersväggar.
Har redan läst hans Låt den rätte komma in och Människohamn. Jag tycker han skriver förbannat bra!



Sedan köpte jag också Stephenie Meyer Om jag kunde drömma, på pocket. Jag har redan läst den men kände att jag ville börja samla dem själv, annars lånar jag väldigt mycket böcker av mamma, men de riktiga pärlorna vill jag också ha i min egen bokhylla :) Sen blev det också en bok av Jane Moore Exhäxorna. Jag läser en bok av henne nu som är riktigt bra och då är det bara att fortsätta på samma författare.



Som ni ser så har jag ingen speciell genre på mina böcker. Jag läser mycket deckare men tycker att det är riktigt skönt att varva med en roman därimellan :) Twilight-böckerna är en genre för sig! Så förbannat bra!

Förutom böcker kom jag hem med två fina baströjor från Gina Tricot för 100:-. Skönt att ha kvar pengar på presentkortet ifall det ramlar in någonting jag verkligen behöver :)


I en kategori helt för sig så saknar jag min älskling. Riktigt jäkla mycket!



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: