annanordlund

2010-08-17
23:20:19

Tillbaka till en ny verklighet!
Att jag inte blivit avstängd från bloggandet? Med sån dålig uppdatering. Men, jag väntar på ny inspiration och den verkar ta sig sin tid!

Förutom ikväll då.

Nu ligger jag i en nybäddad säng som jag aldrig sovit i tidigare.
Jag har flyttat in i min stuga som ligger 3 km från mitt jobb.
En ofrivillig promenad kallar jag det. Likaväl motion.

Tur att jag har sån hög arbetsmoral att jag aldrig skulle stanna hemma bara för att jag inte har lust att promenera i -30 grader och snöstorm. Nog kan det hända att jag är frusen, blöt och lite gnällig när jag kommer fram.

I stugan har jag hall med 3 garderober, badrum med dusch och toalett, ett stort rum som rymmer säng, köksbord med 3 stolar, en byrå och ett trinettkök med köksgeråd.
Jag har en brokvist som är stor, där min cykel får bo. Jag har parkering med motorvärmare om jag vill, dock så tänker jag åka mest tåg. Stugan ligger bra till jämte bostadshuset, jag behöver inte gå förbi dem när jag ska in till mig.
Här kommer jag att trivas ypperligt!


Skönt att ha sitt eget! :)

Nu är det inte så att jag och mitt hjärta har separerat. Vi har flyttat tillbaka till Ljusdal på mitt vilkor att jag jobbar kvar i Östersund. Därav denna stuga. Vi älskade lägenheten men den blev för stor och dyr för bara mig att nyttja. Vi har en annan bostad att lägga pengar och energi på and we love it!

Vår lilla Acer har numera delad vårdnad varannan vecka :) Det betyder att varannan vecka kommer det att vara lika tomt i bloggen som förut.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: