annanordlund

2009-05-12
12:13:50

Helgerna är alldeles för korta söderut.
Jämt när vi är i Ljusdal så känns det som att helgen bara flyger förbi! Men vi har också hunnit med en massa.
Vi plockade ut alla saker ur husvagnen.. efter 2 år så samlar man på sig en hel del.

Jag konstaterade att förra året husvagnen togs hem från fjälls så var det faktiskt jag som städade den. Nu har jag o älsklingen plockat ut allt och det var minst lika jobbigt så i år ska jag inte städa den! Får se om det håller, nästa gång jag kommer hem står den säkert ostädad och jag känner mig manad :P

Jag kanske är lite löjlig, men jag tycker det är mysigt att jag t.ex. kan säga till älsklingen: Men förra året så gjorde vi så här.
Jag tycker om att få lite tidsperspektiv på saker och ting. Jag och älsklingen är snart uppe i 1½ år, så länge har jag aldrig varit med innan och absolut inte så här problemfritt! Så skönt att man kan tänka att så här ska det vara!

Vi hann även med lite festligheter och en middag hos mina föräldrar. Nästa helg stannar älsklingen kvar i Ljusdal men jag stannar här i Östersund. Blir lite drygt och dyrt att åka mellan varje helg. Nästa gång jag åker hem blir nog vid kristi himmelsfärd helgen. Då slutar jag tisdag kväll och går på helg :)

Men jag hittade en gräns i helgen som jag inte passerar igen. Vi pantade alla burkar och flaskor från fjälls i lördags. Det gör jag inte om, jag var alldeles täckt över armarna med öl (det kan jag ta) och baksnus. Det var fruktansvärt vidrigt! Hädanefter kan äckelpottorna panta sina egna burkar! :)

Nä, denna veckan blir hektisk, ska på två utbildningar, det blir lite extra komptid, men ack så trött jag kommer att vara.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: