annanordlund

2009-01-28
12:34:11

Illamående
Inatt har jag sovit uruselt på jobbet (trots uppsatta gardiner och affisch), det var spring i korridoren fram till kl 1 och sedan vaknar jag kl 4 pigg. Jag blir alltid orolig när jag vaknar så.. precis som att det är meningen att jag ska vakna för att det ska/har hänt något. Så det första jag gör är att slå på ljudet på mobilen ifall det skulle ringa, sen går jag igenom i tankarna vilka tänkbara scenarios det kan vara, vilket slutar med att jag skrämt upp mig själv och sedan får jag ligga och övertala mig själv att det inte har hänt något. Sen sov jag oroligt fram till klockan ringde kl 06.20.

Vaknade och mådde otroligt illa, åt lite frukost och kände fram mot 8-tiden att jag var rädd att det skulle komma upp igen. När jag kom hem la jag mig och sov ett par timmar, men illamåendet har inte gått över. Jag antar att det beror på att man varvar ner så otroligt sent på jobbet och dessutom sover lite halvdåligt. Jag mår alltid illa när jag sovit lite, men det var längesedan jag mått så här illa.

Egentligen går älsklingens uppsägningstid ut idag, men hans chef ringde och sa att de ville att han ska jobba veckan ut åtminstone.Vilket jag tycker är skitbra! Jag vet inte om jag skulle våga låta honom gå ensam här på veckorna medans jag är på jobbet, inte när han kan bli så otroligt rastlös. "Du älskling jag slog ut den här väggen, visst blev det mycket bättre?" är faktiskt inte helt otänkbart.. Men chansen att jag får ett nytt golv i hallarna och köket är bra mycket större när han har lite tid över :) Så nån vecka kan han gott gå hemma.

Snart så närmar sig både sportlov och påsklov, jag har ingen lust att jobba då men vi har ingen betald ledighet. Vi får kanske några timmar till att fixa med elevhemmet förhoppningsvis men annars får vi gå introduktioner på andra ställen. Man blir alldeles för bekväm när man har det jobb vi har att man ser det som jättejobbigt att vara på en gruppbostad, men allt har ju med vana att göra helt enkelt. Så om någon erbjuder sig att betala mig för att vara ledig så är det helt okej :)

Funderar på att åka in till stan en runda, men då går det bara en massa pengar så det är bättre att sitta hemma..


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: