annanordlund

2009-12-29
18:29:00

Undrar hur djup snön är här..?
Vet ni hur min älskling gör stickprov i snön? Han går snällt bredvid mig sen appropå ingenting säger han :
"Hmm, undrar hur djupt det är här?" varpå han knuffar ut mig innan jag hinner reagera. De flesta gånger är han väldigt nöjd med resultatet även om det också resulterar i en arg flickvän.

Idag fick jag en ordentlig sovmorgon! Det var otroligt skönt men nu när jag sitter här känner jag att jag skulle behöva sova middag också.. fjälluften gör en rejält trött!

Vi har precis varit på byn och lämnat lånebilen som svärföräldrarna fick ta hem när deras kanondyra bil vägrade fungera. Handlat lite mat och nagelfilar. Jag har lyckats spara ut fina "nyårsnaglar" men igår när jag tände ljus lyckades jag bränna upp 2 st.

Älsklingen har fått upp barbordet nu, riktigt fint blev det och det tar upp lite plats men inte alls så mycket som jag trodde. Här har ni resultatet :


Här är det -20 grader, har varit det i två dagar nu så skotrarna har stått stilla. Men älsklingen var ut en sväng idag iaf för att testa nyskotern. Slutade med att bensindunken flög all världens väg men han hittade den iaf :)

Jag inspekterade den lite när den stod hemma i Kläppa. Den är dock lite väl rapp för min smak ännu. Jag kommer inte att ha några problem med att sota igen den iaf! :)

 

Nu har älsklingen gett mig kökstjänster härute i förstugan så detta är allt för denna gången då.

Jag älskar jullov hörrni! ;D

 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: