annanordlund

2009-08-18
17:56:22

Städdag.
Imorse när jag vaknade taggad för promenad spöregnade det ute. Jag funderade en stund eftersom jag inte hunnit impregnera mina nya gympadojor och min haglöfs-jacka hängde ute på vädring. Jag beslutade mig för att det inte skulle göra så mycket om jag blev blöt om fötterna i de gamla gympaskorna. När jag hämtade in jackan ramlade det ur fågelskit på köksgolvet. Inte lite heller.

Jag la haglöfs-jackan i tvättkorgen och la mig och läste istället.

Idag har jag dammat överallt där man annars inte orkar damma. Hela bokhyllan, hyllan ovanför sängen osv osv.
Städat köket, torkat av alla köksluckor och köksbänk + diskbänk. Bäddat nytt och tvättat sängkläder till ett helt kompani.
Måste bara hylla våra nya torkskåp som vi fått till tvättstugan. Kläderna torkar på ca 20 min eftersom det blåser varmluft inne i skåpet. Det gör det iofs i alla skåp men nu menar jag att kläderna verkligen fladdrar därinne när man öppnar skåpsdörren. :) Toksmidigt!

Jag är långt ifrån klar med städningen. Har badrum + dammsugning och torka golven kvar. Men det får bli imorgon.
Ska strax gå ut på en powerwalk (samma runda som igår) och sedan ska jag hänga in all tvätt och sortera i garderoben.

Bara så att ni vet så ska jag simma imorgon efter jobbet.. så anklaga mig riktigt rejält om jag inte berättar imorgon att jag simmat! Okej? Behöver all motivation jag kan få!

- 50 sit-ups.
- Powerwalk



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: