annanordlund

2009-08-19
19:26:44

Första jobbdagen.
Idag hade jag ställt alarmet på 05.40 men jag vaknade tokpigg kl 05.20. Låg kvar i sängen en stund innan jag tog på mig och gick ut på en powerwalk. Det var 4 plusgrader ute och pannband ett måste. Önskar att jag haft ett par fingervantar också.

Åkte till jobbet med bussen 07.10, bussarna kör fortfarande efter sommartabellen och det innebar att jag fick vänta i 20 min inne i stan + att jag kom 07.40 till jobbet när jag börjar kl 08.00.
Elevhemmet står kvar :)
Det fanns inte så himla mycket att göra, skura lite fönster, skriva ut viktiga mail osv. Men jag stod ut till femtiden då jag tog bussen och åkte till badhuset. Där simmade jag en halvtimme och skyndade mig sen till bussen hem. Steg av vid naturreservatet för att gå lite till.

Nu är kroppen slut och det är riktigt skönt! Jag kör en nutrilett-kur nu, passar mig bra efter allt grillat och öldrickande i sommar! Jag är sådan att jag behöver ha ett snabbt resultat först för att sedan tycka att det är motiverande att gå ner utan kuren. Man läser ibland "Så gick jag ner 15 kg på 3 år" det är inte riktigt min grej. Sådant tålamod har jag verkligen inte!
Första delmålet är iaf att gå ner 4 kg. Detta är för att komma i mina kläder och känna mig någorlunda bekväm :)

Vi får se på måndag om det hänt något! :)

Powerwalk
Simning

Skulle ha gjort sit-ups men det gick inte! Hade så sjukt ont i musklerna så jag körde lite extra fjärilsben istället.


Kommentar:
#1: madde

shit!! är de så kallt redan??! vi har haft 20 grader i kanske idag :p

2009-08-23 @ 16:44:42
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: