annanordlund

2008-11-05
15:26:06

Update.
Okej, jag har ingen riktigt bra ursäkt men nu skriver jag iaf!

Har äntligen fått upp min älskade dator till Ö-sund, vi beställde även internet för över en vecka sedan, men ännu har vi inte sett röken av det. Tråkigt men sant. Älsklingen lämnade dock det mobila bredbandet hemma i veckan :) Dock har jag en lååååång lista på albums som jag hade velat ha hem, men det får väl vänta ett tag till.

Slutade klockan 9 imorse och har hela dagen till att inte göra nånting, vilket jag utnyttjar också :) Så jag kan väl ge er en uppdatering så har jag gjort någonting vettigt idag.

Jag och älsklingen har konstaterat att vi leker pensionärer när vi spenderar helgerna i Östersund. Anledningen är väl att vi inte byggt upp något kontaktnät ännu. För mig är det ganska svårt då jag jobbar i en personalgrupp som består av 3 personer och vi jobbar nästan bara kvällar. Men det kommer nog inom sinom tid, sånt tar ju faktiskt tid om man inte är student. Kanske ska mygla in mig på mittuniversitetet? :)

På helgerna lagar vi god mat, kikar på stan och i vartenda gubbdagis (jula, clas ohlson, swedol m.fl) som älsklingen kan hitta. Tar ett glas vin framför en bra film och vid tolv-tiden på kvällen somnar vi och kliver upp innan kl 10 på morgonen.
Förbannat skönt är det faktiskt, men det kan bli lite långtråkigt också. Våra vänner kan kanske börja helgbesöka oss snart? :)

Ska ta och fixa en bloggmapp under bokmärken så jag kan fortsätta följa bloggar igen, har legat lite på is tyvärr och datorn är omformaterad.

Min önskan just nu: Att mitt VISA-kort helt plötsligt fylls med oändligt mycket pengar så att vi kan göra färdigt i lägenheten. Det tar rätt hårt på plånboken när man köper allting på en gång men samtidigt förbannat skönt att INGENTING är på avbetalning!
Det är en del kvar, men mest krimskrams som gardiner, blommor, tavlor och sånt. Vi köpte en fin hylla i helgen men jag är rädd att vi måste flytta den eftersom att älsklingen har en tendens att slå huvudet i den hela tiden :P

Sen önskar jag också att våran otroligt vackra bil får ett fungerande batteri. Att kliva upp halv fem på måndagsmorgonen (3 veckor i rad) för att putta igång den är inte roligt. Nu i måndags var det snorhalt på vägen så det gick inte ens att putta den och inte en människa syntes till under den tiden på morgonen. Då är det tur att assistanskåren kan komma, men synd att dom är dyra. Annars har pärlan nya xenon extraljus och är otroligt fin, nästan så att man blir blind när man bländar av till halvljus. ;)

Nu är det bara 6 veckor kvar till julsemester, ska bli skönt! :) och ungefär lika långt kvar tills vår 1-årsdag, shit vad tiden går fort! För ett år sedan hade jag praktik på fritids och fiat var till helgen.

Nej, nu ska jag äta min nutrilett shake (inte lika roligt utan dig Kasia!!). Ha det bra nu :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: