annanordlund

2008-12-17
21:02:18

Förvirrade älgar
Idag har jag sett älgar för första gången ute i det fria. Det vill säga 10 meter utanför ytterdörren till elevhemmet. Det var två st som låg bakom ett varsitt träd. En måste varit en fjolårskalv och den andra en stor bjässe! Nosen var gigantisk!
Jag tittade på dom hela tiden när jag gick förbi för att gå till bussen, hade de rest sig hade jag nog sprungit för glatta livet. Tycker dem är lite läskiga, särskilt när de är så stora!

Stod vid busshållplatsen för att åka hem. Det satt en gubbe på bänken i kuren. Vi stod tysta i kanske 10 minuter sen så frågar han mig "Väntar vi på bussen?".. Eh, ja jag gör det i alla fall, svarade jag, och nu kommer det en. "Ja, den vi väntat på."

Nä nu är jag trött på denna dumburk. Ska nog slå mig ner framför tv:n men det verkar inte som om det finns nåt bra att titta på.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: