annanordlund

2008-08-21
20:25:11

Greetings from ö-sund

Jag gissar på att ni alla är jättenyfikna? Haha :)

 

Tyvärr kan det inte bli något bloggande på veckorna då jag inte har något Internet. Jag har tur att älsklingen har ett mobilt bredband som tittar hem om helgerna.

 

Första veckan har nu gått och den har varit bra, mycket bra! Mina två arbetskamrater verkar kanonbra och kompetenta :) Iofs har det känts som att jag varit tillbaka i skolan eftersom vi till största delen suttit och pratat mycket och diskuterat med cheferna. Har även pysslat med min favoritsysselsättning: SHOPPAT I MASSVIS! Inte nå roligt tycker jag att ränna runt i affärer, men det måste göras och det blev väldigt bra.

 

Lägenhetsjakten har inte gått så bra, den 3:a vi tittade på som var jäkligt fin får vi inte. Personen som bodde där hade inte tid att flytta? Konstigt.

Men idag var vi och tittade på en jättefin 3:a i Torvalla och imorgon ska vi titta på en 4:a. Det kommer att lösa sig! :)

Östersund i övrigt verkar väldigt lovande, mycket fin stad! Påminner om Karlskrona, men denna stad är fylld med norrlänningar ;) Iofs är min ena chef skåning så jag saknar er därnere väldigt mycket!

 

”Går du snett och gent (uttalas ”jent”) idag?” frågade den norrländska chefen mig, den skånska chefen såg allmänt oförstående ut. Och Ja, det gjorde jag.

 

 

I helgen funderar vi på att åka till Oviksfjällen och kika lite. Ska även finnas massvis med jättefina fjäll häromkring. Vi har kanske tur och får se snö? :D

 

Det är faktiskt så att jag nästan längtar tills vi får åka till Ikea när vi har en lägenhet att fylla. Älsklingen är instruerad att ta mig direkt till restaurangen när jag blir grinig, det kommer antagligen att bli en lååååång dag, men vilken härlig dag sen! :) Det är en underbar känsla att få skapa något eget tillsammans!

 

Nu längtar jag till måndag då verkligheten på jobbet börjar, snacka utmaning! Ska bli så jäkla spännande! Jag sover första natten dessutom.

 

Nu ska jag umgås med älsklingen som jag saknat något fruktansvärt hela veckan, det blir nog bättre när vi väl kommer in i allt som vardag innebär :)

 

På återseende!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: